Saturday, January 2, 2021

Caramel Popcorn

 Caramel Popcorn


16 c popped popcorn (about ½ c kernals.  Measure and sift through seeds)

1 c brown sugar

¼ c Karo syrup

½ c butter

½ tsp baking soda

1 tsp vanilla


INSTRUCTIONS:

  1. Place brown sugar, karo syrup, and chunked butter in 2 qt glass bowl.  

  2. Microwave 30 seconds.  Stir

  3. Microwave 2 min. Stir

  4. Microwave 2 min.  Stir

  5. Add baking soda and vanilla, stir until foamy.

  6. Pour over popcorn and mix with rubber scraper well.

  7. Place on foil-lined jelly roll pan*

  8. Bake at 300 for 7 min.  Stir.  Bake 7 min more.  Stir, bake any extra time if needed.

  9. Spread on wax paper to cool


*Can also cook in large brown paper grocery bag:

  • After popcorn is coated, pour in bag.  Fold bag over.

  • Place in microwave one minute then shake. 

  • Repeat 1 min and shake.  

  • Microwave 30 seconds and shake.  

  • Repeat 30 seconds, shake. 

  • Pour out on wax paper to cool.









No comments:

Post a Comment